Laden...

Meestgestelde vragen

Vind hier het antwoord op de meestgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Hoe kan ik klant worden bij Rustik Lys?
Als groothandel verkoopt Rustik Lys alleen aan B2B klanten die in het bezit zijn van een geldig KVK-nummer en vallen binnen onze beoogde klantengroep (retail, hotel, restaurant, interieurstyling etc.). Denk je aan deze criteria te voldoen en wil je graag onze kaarsen inkopen? Vraag dan via ons online contactformulier een inlogcode aan voor de B2B webshop. Nadat je aanvraag door ons is gecheckt en goedgekeurd ontvang je een inlogcode en kan je aan de slag. Indien je aanvraag is goedgekeurd mag je zowel producten van Rustik Lys als Broste Copenhagen inkopen in onze webshop. 

Houd er rekening mee dat wij aanvragen via het contactformulier alleen behandelen tijdens onze openingstijden (zie website). Uiteraard proberen we hier zo snel mogelijk bij je op terug te komen.



Bieden jullie exclusieve verkoop aan?
Wij bieden geen exclusieve verkoop aan voor een product of regio. De praktijk leert namelijk dat niemand onze gehele collectie verkoopt. Hierdoor is er genoeg te kiezen en kan iedereen zijn eigen, unieke, collectie samenstellen.   


Hoe weet ik of mijn bestelling goed is doorgekomen in de webshop?
Je ontvangt na het plaatsen van een order altijd een automatische orderbevestiging van ons. De bevestiging wordt gestuurd naar het e-mailadres dat bij de check-out is ingevuld. Geen orderbevestiging gehad? Het kan zijn dat de mail in je SPAM terecht is gekomen. Is dit ook niet het geval? Neem dan contact met ons op.



Ik heb al een bestelling geplaatst maar wil nog een artikel toevoegen, kan dit?
Check dit vooraf met ons d.m.v. een telefoontje. Is je bestelling nog niet ingepakt dan is het mogelijk om artikelen toe te voegen. Plaats een nieuwe order in de webshop en laat ons in de notities weten aan welk ordernummer de items toegevoegd mogen worden. Het minimum orderbedrag is bij de aanvulling niet van toepassing en uiteraard worden er ook geen dubbele vrachtkosten berekend, indien dit het geval zou zijn. 



Ik heb een verkeerd en/of beschadigd product ontvangen, wat nu?

Neem in beide gevallen direct contact met ons op via: info@rustiklys.nl. Indien je een beschadigd product hebt ontvangen stuur dan ook gelijk een foto mee van de beschadiging. 



Ik heb mijn order ontvangen maar er ontbreekt een product, wat nu?
Check altijd eerst of het item is afgevinkt op de pakbon (deze vind je terug op de zending). Is het item niet afgevinkt op de pakbon? Dan was het item niet op voorraad en is het item ook niet gefactureerd. Is het item wel afgevinkt op de pakbon maar heb je het toch niet ontvangen? Neem dan direct contact met ons op: info@rustiklys.nl



Houden jullie backorders aan?
Nee, we leveren alleen leverbare orders uit. Mocht een item onverhoopt toch niet op voorraad zijn dan kan je ervoor kiezen om je order uit te stellen totdat het product weer op voorraad is of om het product te laten vervallen. Is dit bij jouw order het geval dan brengen we je hiervan op de hoogte.



Kan ik producten retourneren/omruilen?
Nee, producten kunnen niet geretourneerd/omgeruild worden.



Kan ik mijn bestelling annuleren?
Nee, geplaatste bestellingen kunnen niet geannuleerd worden. Bij B2B verkoop geldt er geen wettelijke bedenktijd van 14 dagen, denk dus goed na voordat je een bestelling bij ons plaatst en lees ook onze leveringsvoorwaarden door.

Als ik vandaag bestel wanneer heb ik mijn order dan in huis?
We houden een levertijd aan van ong. 7 werkdagen. Zeker rond de feestdagen kan het langer duren. Uiteraard ligt het er ook aan hoe snel de factuur wordt betaald. Let op: je hebt je order NIET sneller in huis als je na het plaatsen van je order het bedrag van de orderbevestiging overmaakt. Dit zorgt namelijk voor veel verwarring en onnodig extra werk. Wacht daarom met betalen totdat je de echte factuur hebt ontvangen.



Waarom zijn de vrachtkosten €42,50 ?
Al onze orders worden vanuit het magazijn verzonden op pallets. €42,50 is het tarief dat de transporteur hiervoor in rekening brengt. We maken geen winst op de vrachtkosten en kunnen hier geen korting op geven of uitzonderingen in maken. Wel leveren we franco één adres in Nederland op alle leverbare orders vanaf €575,- ex. BTW.



Kan mijn bestelling niet met PostNL worden verzonden?

Omdat ons minimum orderbedrag €250,- ex. BTW is gaat het vaak om meerdere pakketten van een behoorlijk gewicht. Het lijkt soms voordeliger om dit met PostNL te versturen maar dat is in de praktijk niet zo. Naast dat de producten die we versturen zeer breukgevoelig zijn vinden we het ook onverantwoord om zulke zware pakketten aan de pakketbezorgers mee te geven. Mocht het wel verantwoord zijn om je order met PostNL of een andere pakketdienst te versturen dan zullen we dit altijd doen en indien nodig de verzendkosten hierop aanpassen.



Wanneer levert jullie transporteur mijn bestelling af?

We laten je van te voren weten op welke dag de order bij ons wordt opgehaald, hierbij houden we ook rekening met de opgegeven openingstijden, waarvoor soms een toeslag geldt (zie leveringsvoorwaarden). De orders worden meestal de volgende werkdag afgeleverd tussen 10.00-17.00, maar de transporteur behoudt het recht om dit tenminste binnen 48 uur (m.u.v. weekenden en feestdagen) te doen nadat de pallet in ons magazijn is opgehaald.



Ik ben/was niet thuis op de dag van levering, wat nu?
Heeft de transporteur de zending niet kunnen afleveren dan moet er een tweede aflevering worden ingepland (vaak is dit de volgende werkdag). Voor een tweede aflevering worden nogmaals tenminste €35,- kosten in rekening gebracht, zie ook onze leveringsvoorwaarden. Weet je van te voren al dat je er niet zal zijn op de geplande afleverdag neem dan direct contact met ons op! Zo voorkom je een naheffing op de transportkosten.

Hoe moet ik mijn order betalen?
Je kan niet direct in de webshop betalen maar ontvangt van ons per mail een factuur ter vooruitbetaling nadat je order is ingepakt. De factuur wordt gemaild naar het opgegeven e-mailadres in de check-out. Nadat we je betaling op onze rekening hebben ontvangen wordt je order de eerst volgende werkdag (m.u.v. vrijdag) verzonden.



Waarom kan ik niet gewoon het bedrag op de orderbevestiging betalen?
Er is een kans dat de voorraad op de webshop niet helemaal overeenkomt met de daadwerkelijke voorraad in ons magazijn. We weten daarom pas na het inpakken van je order of deze compleet is. Op basis daarvan maken we de factuur op. Daarnaast geldt voor internationale klanten dat de vrachtkosten nog niet zijn berekend op de orderbevestiging. Dit kunnen we pas berekenen nadat de order is ingepakt. 

Hoe plaats ik een reservering voor TICA Trends & Trade in jullie webshop?
Een reservering voor TICA Trends & Trade kan geplaatst worden via de TICA Trends & Trade app (zie www.tica.nl voor meer info) of in onze webshop.

– Voeg de gewenste items toe aan je winkelwagen.
– Kies in de check-out voor ‘Pick-up TICA Trends & Trade’ en vul de gevraagde gegevens in.

Er geldt uiteraard geen minimum orderbedrag en de vrachtkosten komen te vervallen. Betalingen verlopen via de TICA Trends & Trade kassa zoals je dat gewend bent. Je ontvangt van ons geen factuur. Meld je bij binnenkomst bij de balie van de desbetreffende cash & carry zodat men genoeg tijd heeft om je reservering naar de kassa te brengen.

Let wel op: er kunnen alleen volle dozen worden gereserveerd/afgenomen, geen stuks.



Kunnen jullie de actuele voorraad op TICA Trends & Trade ‘zien’?
Nee, dat kunnen wij niet zien. Is het product verkrijgbaar in de webshop dan is het in principe ook verkrijgbaar op de cash & carry’s (tenzij anders vermeld). Onze stands worden elke dag aangevuld, m.u.v. weekenden/feestdagen, maar omdat het bij cash & carry’s elke dag een verrassing is wie er komt en wat er wordt meegenomen kunnen we geen garanties geven.

Wil je zeker weten dat je niet voor niks naar TICA Trends & Trade rijdt? Plaats dan tijdig een reservering in onze webshop. 

Waar worden jullie kaarsen van gemaakt?

Paraffine
De meeste van onze kaarsen worden gemaakt van paraffine. Dit is een bijproduct van aardolie en wordt schoongemaakt alvorens het voor kaarsen wordt gebruikt. Er zijn bepaalde wettelijke eisen waar kaarsen aan moeten voldoen m.b.t. schoon branden en veiligheid. Onze kaarsen branden zelfs veel schoner dan dat wettelijk verplicht is. Paraffine kaarsen zijn altijd gemixt met een klein percentage stearine.

Gerecyclede paraffine
Gerecyclede paraffine is paraffine dat na productie over is of tijdens productie is gemorst. Deze paraffine wordt in grote platen gesmolten en alleen hergebruikt in onze buitenkaarsen. Zo wordt er niets verspild.

Stearine
Je hebt plantaardige en dierlijke stearine. De bedrijven waar wij zaken mee doen maken gebruik van dierlijke stearine (dit is vet). Ook dit is een restproduct, de dieren worden niet geslacht voor onze kaarsen. Doordat het hele dier wordt gebruikt worden deze kaarsen in Scandinavië gezien als eco-friendly. Plantaardige stearine wordt voornamelijk van palmolie gemaakt en dat wordt door onze fabrieken niet als eco-friendly gezien.

Raapzaad
Raapzaad is een plant dat voornamelijk wordt gebruikt om landbouwgrond gezond te houden en je ook verwilderd terugvindt in de natuur. Van de zaadjes wordt olie en was gemaakt voor kaarsen.



Mag ik zomaar jullie beeldmateriaal gebruiken?
Zolang je ons beeldmateriaal, product- en sfeerfoto’s, gebruikt ter ondersteuning van je webshop, instore promotiemateriaal, instagram of andere zakelijke doeleinde dan hebben we daar geen problemen mee. Foto’s kunnen gedownload worden in onze beeldbank. Een inlogcode kan worden aangevraagd via ons online contactformulier.



Waar kan ik als particulier jullie kaarsen kopen?
We hebben geen lijst met verkooppunten omdat we aan veel verschillende, veelal kleinere, ondernemers verkopen. Bovendien is er geen enkele winkel die onze hele collectie voert. Ben je als particulier op zoek naar Rustik Lys kaarsen dan raden je aan om even op Google te zoeken. Vaak komen er dan dan verschillende aanbieders naar voren waar je uit kan kiezen.

Kan je de gewenste kaars nergens vinden? Soms is het ook mogelijk om een verzoek uit te zetten bij een retailer en kunnen zij het product speciaal voor jou aanschaffen.


 

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!

en blijf als eerste op de hoogte van alle Rustik Lys/Broste Copenhagen B2B nieuws, events en acties. Je gaat akkoord met verwerking van je gegevens volgens ons privacystatement.
Bedrijfsnaam
E-mail
0
    Uw winkelmandje
    Je winkelmandje is leegTerug naar winkel

    Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

    Rustik Lys gebruikt de gegevens die u op dit formulier verstrekt om contact met u op te nemen en om updates en marketing aan te bieden. Laat ons weten of we u via onderstaande kanaal mogen bereiken en welke informatie u zou willen ontvangen.

    U kunt op elk moment van gedachten veranderen door op de link Abonnement opzeggen te klikken in de voettekst van elke email die u van ons ontvangt, of door contact met ons op te nemen via info@rustiklys.nl. We zullen uw gegevens met respect behandelen. Door hieronder te klikken, stemt u ermee in dat wij uw gegevens mogen verwerken in overeenstemming met onze privacystatement.